Jeżeli stoisz przed koniecznością wyboru odpowiedniego biura księgowego, koniecznie powinieneś rozpocząć swoje poszukiwania od kwestii typowo teoretycznych związanych przede wszystkim z kompetencjami pracowników danej placówki. Otóż w grę wchodzi tu bowiem spora odpowiedzialność więc w związku z tym nie można pozwolić sobie na zatrudnienie kogoś, kto w gruncie rzeczy okazałby się nierzetelny lub słabo doświadczony. Dlatego też niezwykle dużą rolę pełni tu między innymi czas stażu.
Dobry specjalista z zakresu księgowości to musi być osoba, która jest oczytana w obowiązujących przepisach prawnych i która ma sporo wiedzy na temat prawa. Dlatego też nierzadko znacznie bardziej cenionym pracownikiem księgowym okazuje się człowiek niekończący w zakresie księgowości żadnych kierunków studiów lecz kształcący się praktycznie lub na podstawie kursów i szkoleń. Księgowość jest dziedziną bardzo skomplikowaną i jeśli pokieruje się nią nieodpowiednio można narazić siebie, swoją firmę, rodzinę oraz pracowników na bardzo duże ryzyko finansowe. Prawo w sferze księgowości kieruje się żelaznymi zasadami. Stąd jeśli nie chcesz stracić, zatrudnij właściwego i sprawdzonego księgowego, który zajmie się wszelkimi Twoimi trudnościami natury rachunkowej. Tym samym będziesz mógł mieć niemal stu procentową pewność, że księgowość w Twym podmiocie gospodarczym nie stanowi powodu do obaw.