Jeśli chodzi o użytkowanie drukarki w ramach prywatnych potrzeb, najczęściej wybieraną opcją jest jej zakup. Rzecz ma się jednak nieco inaczej w przypadku decydowania się na urządzenie biurowe do firmy. Współcześnie nie każdy przedsiębiorca musi od razu decydować się na zakup drogiej drukarki, a może skorzystać z usługi leasingu drukarek, wynajmu albo dzierżawy i cieszyć się jednocześnie wysokiej klasy urządzeniem zaopatrzonym w najnowocześniejsze funkcje. Leasing, zakup, a może dzierżawa drukarek - co się najbardziej opłaca? Tak naprawdę kwestia ta jest uzależniona do konkretnych potrzeb firmy i budżetu, jakim dysponuje lub chce przeznaczyć na eksploatację sprzętu.
Zakup drukarek - wady i zalety
Aby kupić wysokiej klasy drukarkę wyposażoną w rozmaite funkcje, trzeba początkowo wydać niemałą sumę pieniędzy. Nie każda firma dysponuje takim budżetem, zwłaszcza jeśli mowa o początkujących oraz rozwijających się biznesach. Określona kwota pieniędzy przeradza się natomiast w konieczność kupowania materiałów eksploatacyjnych (tuszów lub tonerów), konserwowania oraz serwisowania sprzętu. W przypadku zakupu drukarki laserowej bądź drukarki atramentowej wydatki te pokrywa w całości właściciel firmy i nie zawsze jest w stanie je przewidzieć. W końcu nigdy nie wiadomo, czy i kiedy dany sprzęt ulegnie awarii. Porównując jednak zakup służącej przez wiele lat drukarki do korzystania w tym samym okresie z usługi leasingu lub dzierżawy sprzętu, bardziej opłacalna będzie pierwsza opcja.
Zakup własnej drukarki jest związany z jeszcze jednym minusem. Wybierając konkretne urządzenie, musisz korzystać właśnie z niego przez dłuższy okres czasu. Oczywiście jak najbardziej można często je wymieniać, ale rozwiązanie to będzie bardzo kosztowne. Obecny postęp technologiczny nieustannie nas zaskakuje i różni producenci drukarek oferują coraz to nowocześniejsze urządzenia wyposażone w przydatne funkcje. Zakup drukarki jest pod tym kątem ograniczający, ponieważ zmusza nas do korzystania z konkretnego urządzenia przez dłuższy okres czasu. Wynajem, dzierżawa i leasing drukarek nie tylko pozwalają na krótsze użytkowanie danego modelu urządzenia, ale też rozwiązania te dają możliwość wypróbowania sobie różnych sprzętów i poznania interesujących nas ich funkcji. Otrzymując pełny obraz odnośnie naszych oczekiwań i rzeczywistych potrzeb wynikających z doświadczenia, możemy dokonać dopiero wtedy w pełni świadomego zakupu drukarki.
Dzierżawa i leasing drukarek - opłacalne rozwiązania dla firm
Dzierżawa i leasing drukarek nie znaczą tego samego, chociaż w praktyce są bardzo podobne. Rządzą się one identycznymi zasadami, jednak charakteryzują je odmienne wymogi prawne. Kodeks cywilny dostarcza dużej swobody i elastyczności w przypadku dzierżawy drukarek, stawiając jednak leasingowi konkretne wymogi. Nie jest to oczywiście złe, ponieważ gwarantuje całkowitą pewność odnośnie poszczególnych ustaleń umowy. Na czym zatem polegają dzierżawa oraz leasing drukarek i jak w praktyce wyglądają? Przy współpracy z firmą DMD Tonery Rzeszów dostarcza ona urządzenie do swojego klienta, przeszkala z jego obsługi pracowników danego biznesu i bierze na siebie ciężar serwisowania. Serwis drukarek Rzeszów szybko reaguje na każdy zgłoszony problem i przeprowadza naprawy wyłącznie na wysokiej jakości częściach. Klient nie płaci za drukarkę, lecz co miesiąc wnosi ustaloną kwotę lub bierze na siebie opłatę za wykonane wydruki (kwestia ta jest do uzgodnienia). Dzierżawa i leasing drukarek to rozwiązania niewymagające wysokich nakładów finansowych na etapie początkowym, które jednocześnie umożliwiają dokładne zaplanowanie sobie wydatków. Dodatkowo w przypadku leasingu i dzierżawy urządzeń klient nie jest ograniczony konkretnym modelem, może go dużo szybciej zmienić niż w przypadku jego zakupu - bez poniesienia strat finansowych.
Nie da się zatem jednoznacznie powiedzieć, która opcja jest najlepsza, ponieważ każda dopasowana jest do innych potrzeb oraz oczekiwań. Przed zdecydowaniem się na jedną z nich najlepiej zastanowić się nad ich słabymi oraz mocnymi stronami, jak również uświadomić sobie rzeczywiste zapotrzebowanie swoje i prowadzonej działalności.