Strona internetowa to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi biznesowych, które pomaga w pozyskiwaniu klientów i zarabianiu. Czasami pojawia się jednak problem, gdy okazuje się, że zainwestowaliśmy w taką witrynę dużą pieniędzy i pracy, wydaje nam się, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik, a jednak efektów wciąż brak. Strona jest niewidoczna, ruch na niej jest niewielki, a działania promocyjne nie przynoszą rezultatów. W takim przypadku rozwiązaniem jest audyt SEO https://www.argonium.pl/pozycjonowanie/audyty
Dlaczego należy wykonywać audyt SEO?
Na wstępie warto być świadomym, że nie ma takiej strony, której nie dałoby się poprawić. Algorytmy Google i wymagania względem stron zmieniają się bardzo dynamicznie, dlatego utrzymanie wysokich pozycji i ruchu wymaga ciągłego doskonalenia witryny. Często zdarza się również, że wielu klientów, którzy zlecili wykonanie strony internetowej, otrzymali w zamian witrynę pełną rażących błędów. Niewłaściwie zoptymalizowana strona znacznie traci w wynikach wyszukiwania, a jej pozycjonowanie bądź działania marketingowe są mało efektywne. Audyt SEO jest zatem pierwszym krokiem do tego, aby zwiększać widoczność strony w Internecie, pozyskiwać klientów i generować większy zysk.
Na czym polega audyt SEO?
Audyt SEO jest szczegółową analizą, której poddaje się strony www. Podczas tego procesu sprawdza się budowę strony, jej kod, szybkość ładowania, przystępność dla robotów Google, potencjał treści, a także linki. Celem jest wychwycenie wszystkich błędów i niezgodności, które obniżają jakość strony i zmniejszają jej szansę na sukces w sieci. Audyt jest bardzo ważnym krokiem, którego wyniki stanowią wytyczne do przeprowadzania optymalizacji. Nie daje on natychmiastowych efektów, jednak jest cennym źródłem wniosków i zaleceń, które warto wdrożyć.
Kiedy przeprowadzić audyt SEO?
Audyt SEO warto wykonać już na samym początku rozpoczynania działalności w Internecie. Dobry start jest podstawą sukcesu, a posiadając właściwie zoptymalizowaną stronę od początku łatwiej będzie zaimplementować kolejne rozwiązania. Analizę taką warto wykonywać cyklicznie, aby zapobiec spadkom pozycji i ruchu. Audyt SEO jest zalecany również dla tych, którzy posiadają stronę internetową lub sklep od kilku lat i nie była ona w tym czasie modernizowana, ani optymalizowana, a jedyne zmiany w jej obrębie dotyczyły aktualizacji treści i wprowadzania nowych produktów. Po tak długim czasie audyt może wykazać bardzo dużą liczbę niezgodności, co może okazać się dla właścicieli tych witryn sporym zaskoczeniem.
Jak wykonać audyt?
W Internecie można znaleźć oferty darmowego audytu w kilka minut. Nie warto jednak nabierać się na takie hasła, ponieważ gdyby tego typu rozwiązania pozwalały wykonać kompleksowy audyt, każda agencja SEO dawno zamknęłaby swoją działalność i zajęła się inną branżą. Zbiór informacji, który otrzymamy przy pomocy darmowych, internetowych narzędzi niewiele wniosą do naszego biznesu. Nie otrzymamy też zaleceń, a raport będzie pozbawiony jakichkolwiek rzetelnych wniosków. Warto zatem powierzyć to zadanie profesjonalistom.