Najlepsze Porady BiznesTarcza antykryzysowa dla przedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa dla przedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa dla przedsiębiorców

Ostatnie tygodnie to czas ogromnych wyzwań dla wielu przedsiębiorców. Wiele z nich w wyniku pandemii koronawirusa przestało normalnie funkcjonować i znalazło się w sytuacji kryzysowej. Utrata płynności finansowej przez tak dużą liczbę firm niesie ze sobą nie tylko negatywne skutki dla ich właścicieli i osób zatrudnionych, ale również dla całej gospodarki. Z tego względu Prezydent podpisał ustawę Tarczy antykryzysowej, która ma chronić przedsiębiorców oraz zatrudnionych przez nich pracowników przed skutkami COVID-19.


Tarcza antykryzysowa - najważniejsze postanowienia

Tarcza antykryzysowa przewiduje kilka form wsparcia dla przedsiębiorców, zwłaszcza tych z sektora mikro i MŚP. Pierwsza jej wersja weszła w życie już 31 marca, a 16 kwietnia Prezydent podpisał kolejną wersję, jednak Sejm i Senat wciąż pracują nad poprawkami, które rozszerzyłyby zakres udzielanej pomocy.
Wśród najważniejszych postanowień dotyczących przedsiębiorców znajduje się miedzy innymi możliwość zwolnienia ich ze składek ZUS przez trzy miesiące w przypadku firm zatrudniających do 9 osób oraz samozatrudnionych. Przedsiębiorstwa, które zatrudniają od 9 do 49 pracowników mogą również liczyć na zwolnienie do wysokości połowy stawek. Tarcza daje również możliwość wypłaty postojowego na 3 miesiące. Pierwotnie tarcza skierowana była do firm, które powstały najpóźniej z końcem stycznia br. Obecnie obejmuje również te przedsiębiorstwa, które rozpoczęły działalność w lutym i marcu.

Jak skorzystać z pomocy?

Aby skorzystać z pakietu pomocy dla firm, należy przede wszystkim spełnić wymagane przez ustawę warunki. Określają one między innymi takie kwestie jak wielkość zatrudnienia, czy wysokość osiąganych dochodów. Wniosek o wsparcie można składać za pośrednictwem Internetu.
W tym celu należy założyć bezpłatne konto na platformie PUE ZUS. Korzystając z profilu zaufanego nie będziemy musieli udawać się na wizytę do oddziału ZUS, aby potwierdzić naszą tożsamość. Można również konsultować telefonicznie z doradcami. Warto także skorzystać z pomocy kancelarii prawnej, w której uzyskamy szczegółowe informacje odnośnie niezbędnej dokumentacji, a także możliwości skorzystania z poszczególnych instrumentów.

Dodaj komentarz


Przeczytaj również inne porady

Ostatnio komentowane porady

Smart Kid Belt to jest idealna rzecz na prezent. Sami w takiej...
Dostałem skierowanie na badanie USG od lekarza rodzinnego,...
Jak założyć lokal gastronomiczny, który ściągnie do nas...
Zaplanowanie i zorganizowanie dużego przyjęcia jest nie lada...
Inwestycje to część naszego życia. Każdy w pewnym jego...
Szkolenie BHP przede wszystkim uświadomi pracownikom jak...
Może nie zdajemy sobie sprawy, że meble biurowe i...
Szkolenia BHP przez część osób uważane są za...