Założenie firmy nie jest proste, można spotkać wiele przeszkód i wątpliwości. Zaczynają się one już na samym początku kiedy musimy zdecydować o lokalizacji naszego przedsiębiorstwa. Czy chcemy być blisko centrum miasta, przy samym rynku, a może gdzieś dalej?
Lokale biurowe można znaleźć wszędzie, różni je przede wszystkim cena. Między miastami wojewódzkimi, a innymi miejscowościami także są spore różnice cenowe sięgające nawet 60%.
Umiejscowienie lokalu biurowego w pobliżu centrum miasta grozi nam codziennymi korkami oraz często brakiem miejsc do zaparkowania – może to zniechęcać klientów, jak i potencjalnych pracowników. Z drugiej strony nazwa firmy widniejąca w ruchliwej części miasta pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki.
Kolejnym dylematem, przed którym stajemy, jestwielkość lokalu biurowego. Czy wystarczy nam zwykłe pomieszczenie czy potrzebujemy większej powierzchni, może jakiejś hali? W tym drugim przypadku musimy pamiętać o dostosowaniu przestrzeni tak, aby spełniała wymogi bezpieczeństwa. Decyzję o powierzchni lokalupomoże nam podjąć ilość pracowników i klientów, którą przewidujemy. Ostatnią kwestią jest kupno czy wynajem pomieszczenia. Jest to ogromna różnica i zależy przede wszystkim od budżetu jakim dysponujemy. Wybór lokalu biurowego nie jest łatwą kwestią, dlatego warto poświęcić jej kilka dłuższych chwil.