Komunikacja w firmie

Komunikacja w czasie rzeczywistym jest podstawą funkcjonowania każdej firmy. Większość nowoczesnych firm, zwłaszcza te działające w internecie, czyli wszelkiego rodzaju firmy pozycjonujące czy zajmujące się tworzeniem i administracją serwisów www czy aplikacji webowych korzysta bądź to z usług podwykonawców, bądź ich załoga pracuje z domu, na odległość, ponieważ w tej branży nie jest niezbędne codzienne korzystanie z jednego biura.
Komunikacja w czasie rzeczywistym ma również ogromne znaczenie w przypadku dużych firm, posiadających wiele odległych od siebie oddziałów. Zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku istnieje problem poufności danych, gdyż część komunikatorów korzysta z serwerów, przez które przechodzą informacje. O ile w przypadku prywatnej rozmowy bardzo rzadko istnieje niebezpieczeństwo ujawnienia jakichś istotnych danych, o tyle w przypadku informacji handlowych takie niebezpieczeństwo jest znaczne (nie twierdzę, że zabezpieczenia serwerów komunikatorów internetowych są nieodpowiednie, ale istnieje duże ryzyko nieautoryzowanego dostępu do danych w trakcie przesyłania wiadomości, czy ryzyko tego, że wiadomość zostanie odczytana przez osoby postronne). Większość problemów z bezpieczeństwem komunikacji można jednak wyeliminować.
Dodaj komentarz
Brak komunikacji w firmie prowadzi do chaosu. Miałem taką sytuację w firmie przychodził kierownik i pytał się czemu to jeszcze nie zrobione, a nikt nam wcześniej o tym nie mówił i pretensje do nas. Taka sytuacja zdarzała ie doc często.