08.02.2024

Jaką rolę pełnią opisy produktów do sklepu internetowego?

Jaką rolę pełnią opisy produktów do sklepu internetowego?

Ocena artykułu

Na podstawie 5 opinii
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
autor
Autor artykułu
Tomasz Adamczyk
omasz jest entuzjastą ogrodnictwa i ekspertem od pielęgnacji roślin. Jego artykuły zawierają praktyczne wskazówki dotyczące uprawy roślin w ogrodzie i na balkonie, dbania o trawniki oraz tworzenia harmonijnych kompozycji roślinnych.
Udostępnij

Każdy właściciel sklepu internetowego chciałby, aby jego serwis był często odwiedzany i cieszył się wysokimi wynikami ze sprzedaży. Prowadzenie biznesu online wymaga jednak nieustannej pracy. Uwagę należy przywiązać nie tylko do samej oferty, ale także do struktury sklepu oraz zawartych w nim informacji. Ważnymi elementami, o które koniecznie należy zadbać przy prowadzeniu sklepu internetowego są opisy produktów. Pełnią one niemniej istotną rolę co same zdjęcia, dlatego nie powinno ich zabraknąć.


Dlaczego opisy produktów są tak ważne?

Sklepy internetowe są bardzo popularne i wiele osób przekonało się do tego, aby robić zakupy bez wchodzenia z domu. Zgodnie z jednym podstawowych praw ekonomii - gdy wzrasta popyt, rośnie też podaż. W związku z tym sklepów internetowych stale przybywa, dlatego ich właściciele muszą stale pomiędzy sobą konkurować.
Główna batalia toczy się o pozycje w wyszukiwarce Google. Im wyższą pozycję zajmuje dany sklep, tym większe posiada możliwości w pozyskaniu klientów. Internauci klikają bowiem tylko w kilka pierwszych odnośników jakie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Aby znaleźć się na najwyższych pozycjach, można skorzystać z wielu sposobów.
Jednym z nich jest stworzenie opisów do produktów w sklepie https://www.argonium.pl/marketing-internetowy/tworzenie-opisow
Każdy produkt to odrębna podstrona, dlatego zapełnienie jej treścią pozytywnie wpłynie na pozycję serwisu. Dodatkowo, taki opis dostarcza odbiorcy wiele informacji odnośnie produktu. Sklepy często tracą potencjalnych klientów, właśnie ze względu na brak opisu. Poszukują oni w takiej sytuacji informacji o danym lub podobnym produkcie na stronie konkurencji i zdarza się, że to właśnie tam dokonują zakupu. Opis produktu w sklepie internetowym pełni zatem funkcję sprzedawcy, którego zadaniem jest wyjaśnienie klientowi wszelkich wątpliwości.

Jakie powinny być opisy produktów?

Opisy produktów powinny być tworzone według odpowiednich zasad. Przede wszystkim powinny być zrozumiałe dla klienta. Dla przykładu, jeśli sprzedajemy telefony, zwróćmy uwagę na to, że w grupie odbiorców będą też laicy, dla których fachowe słownictwo może być niezrozumiałe. Jeśli kierujemy naszą ofertę do profesjonalistów, w opisach można pozwolić sobie na używanie specjalistycznego języka. Ważne jest również, aby teksty nie zawierały wyłącznie samych wytycznych. Powinny być atrakcyjne dla czytelników, zawierać język korzyści, a także odwoływać się do zmysłów (wzroku, słuchu, dotyku).
Klienci w sklepie internetowym nie mają takich możliwości obcowania z produktem, jak w przypadku sklepów stacjonarnych, dlatego warto w opisie przedstawić jak najwięcej szczegółów. Oprócz tego, warto pamiętać o przystosowaniu opisów pod kątem SEO. Teksty muszą być unikalne - nie mogą być skopiowane ze strony producenta ani innych sklepów internetowych Warto również zamieścić w nich słowa kluczowe, które pomogą w pozycjonowaniu.

Opinie na temat artykułu

Średnia ocena
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
(5)
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Co raz więcej ludzi nie patrzy tylko na wygląd produktu, ale na funkcjonalność czy jakość wykonania. Produkt powinien być szczegółowo opisany aby klient mógł porównać ze sobą kilka dostępnych modeli tego samego sprzętu i wybrać ten który najbardziej mu odpowiada.
~Kacper
08.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dokładny opis produktu to podstawa w sklepach internetowych. To czego nie można sprawdzić ręką i okiem, jak w sklepach tradycyjnych, powinno być zawarte w opisie.
~Alicja
08.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Faktycznie opis wpływa na poziom atrakcyjności tego samego produktu na różnych stronach. Im dokładniejszy i rzetelniejszy opis tym bardziej klient jest skłonny zakupić dany produkt.
~Aleksander
08.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Opisy produktów w sklepie internetowym czasami odbiegają od realności.
~Wiktoria
08.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
@wiktoria dlatego warto takie opisy zamawiać u profesjonalistów, tak aby realnie opisywały produkt ale i też zachęcały do zakupu.
~Marcin
08.02.2024
Zamknij
Twoja prywatność
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje te wykorzystywane są tylko do celów statystycznych w celu usprawnienia działania serwisu.
Zaakceptuj
Polityka prywatności